reklama

Zemiaky „a la matka s troma deťmi“.

„Hm, tieto zemiaky su fakt dobré...“ „Noó, vydarili sa, tuším sú také dobré ako robí moja mama.“ Skromne sa pochválim. Trocha si chcem vylepšiť umiestnenie v kuchárskom rebríčku rodiny. (Na jedlá našich materí potrebujem prax ešte asi 10 rokov.) „Nie, sú lepšie! Sú najlepšie, aké som kedy jedol! Ani moja mama také nevie spraviť. A obidvom (mojej mame a jeho mame – pozn. mňa) sa to vždy lepí a je to mastné, ale tieto sú trocha suché, trocha opečené a pri tom všetkom je tam super cítiť cibuľku. Ja mám cibuľku rád...“ - uznanlivo pokyvuje muž hlavou a tlačí zemiaky na cibuľke, čo zostali z obeda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Pozerám naňho a rozmýšľam:Prezradím – neprezradím recept? Ak ho prezradím, tak budem musieť priznať, žesom v tom totálne nevinne. Ani som nevedela, ako sa tak podarili. Keďneprezradím, vystavujem sa riziku, že nabudúce bude očakávať takú istú kvalitu.Ale tú fakt nemôžem zaručiť!! A keď som si predstavila ten stres, čo bysom mala pri hrncoch: „Zemiačiky moje milené, len sa mi podarte tak akominule!..“ a to neustále ochutnávanie, či sa už aspoň z diaľky blížiak tej chuti... tak to nie. Toto som nebola ochotná na seba ušiť. Radšej pôjdems pravdou von.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„A vieš akosom ich varila?“ - pýtam sa trocha zaliečavo. A potom spustím svojudramatizáciu receptu: „Zemiaky „a la matka s troma deťmi“

To uložíš deti naobedný spánok.

Dáš variťzemiaky. Odhadom do nich nasypeš soľ, trocha premiešaš, rýchlo odbehneš zapnúťpočítač. Zabudneš na zemiaky, spomenieš si až keď počuješ syčanie.

Rýchlo bežíš odrozpísaneho e-mailu pozrieť, čo sa deje.

Vodu máš odparenú,zemiaky ti už syčia, práve sa musia začínaťpripaľovať.

Teraz musíš byťfakt rýchly.

Nájdeš prvý ako-takčistý pohár. Odhadom doleješ vodu.

Zaleješ zemiaky, nechášich ešte povariť sa.

Bežíšk počítaču a zase na ne zabudneš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opäť vpijú všetkuvodu.

Skypuješ pokiaľ sa nezobudí Matejko.

Rýchlo ešte nakrájašcibuľku, naleješ olej na panvicu a cibuľu tam šlahneš. Nečakaj na to, kýmsa olej rozpáli.

Bežíš k Maťkovi.

Nájdeš dudel, vyberiešho z postieľky, utieraš slzy.

S malýmv rukách miesaš cibuľku. Aj tú necháš trocha sa pripáliť.

Dieťa položíš nazem. Maťko nech sa ťa pevne chytí za nohavice a plače, že chce ísť späť naruky.

Nedáš sa. Presýpašzemiaky na panvicu.

Pre istotu ju prelozíšna horák ďalej od vás.

Vezmeš Maťúšika naruky a spolu miešate do chvíle, kedy sa zobudí Adamko.

Vypneš plyn.

Zemiaky súhotové.

Dobrú chuť!

(„A so zemiakmia spol. v bruchu rýchlo frčíš po Rebeku do škôlky, chce sa mi dodať,ale to už asi k receptu nepatrí.)

Zuzana Kaprinay

Zuzana Kaprinay

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

maximalistka. od narodenia. s tým už nič nenarobím. ale vie to poriadne zamotať. všetko. všetkých.:-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu